OKM elemzősablonok
Az OKM mérési területek számának megnövekedésével a régi, 2014-ben összeállított elemzősablonunk frissítésre szorult. Az új matematika-szövegértés sablon egyszerűbb, vizuálisabb lett és külön fájlban elkészítettük az újonnan belépő két új terület, a természettudomány és idegen nyelvek sablonját is. A szerkeszthető dokumentumok közreadásával szeretnénk iskoláink elemző munkáját segíteni.
Sablon OKM természettudomány és idegen nyelv (angol) eredményeinek elemzéséhez
Sablon OKM szövegértés és matematika eredményeinek elemzéséhez
Információk országos és nemzetközi mérésekről
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/aktualis_informaciok
Országos Kompetenciamérés általános leírása
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/alt_leiras
Idegen nyelvi mérések:
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/idegen_nyelvi_meres/tartalmi_keret
Célnyelvi mérés:
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/celnyelvi_meres/tartalmi_keret
NETFIT mérés
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/fizikai_fittsegi_meres/lebonyolitas
Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer (DIFER):
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/difer/difer_leiras
http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/difer/difer_feldolgozo_program
Nemzetközi mérések:
- OECD-PISA nemzetközi tanulói teljesítménymérés
- PIRLS Nemzetközi szövegértés vizsgálat
- TIMSS A matematika és természettudomány nemzetközi összehasonlító teljesítménymérése
Változik az OKM kompetenciamérés tartalmi leírása
Az országos kompetenciamérés tartalmi keretét leíró jogszabály 2017. 10. 03-án megváltozott. (20/2012-es EMMI rendelet 3. sz melléklete) A változásokra, eltérésekre hívjuk fel a figyelmet az itt letölthető dokumentumban.
Segédletek az idegen nyelvi és NETFIT mérések elemzéséhez
A 2018/2019-es tanév rendjéről szóló EMMI rendelet tartalmazza, hogy „A tanítási évben nevelőtestületi értekezleten el kell végezni az adott intézményre vonatkozó, az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés , a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer, valamint a NETFIT® rendszer szerinti fizikai fittségi mérések legutolsó rendelkezésre álló adatainak elemzését, értékelését. A nevelőtestületi értekezletről készített jegyzőkönyvet tájékoztatás céljából meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak.”
- Az itt letölthető anyagokkal az idegen nyelvi mérés elemzésének elvégzéséhez szeretnénk segítséget adni. A letölthető három fájl szervesen összetartozik: Egy, az elemzés elvégzését és az intézkedési terv elkészítését segítő sablon , a táblázatok, diagramok elkészítését segítő Excel táblázat és az ennek használatát leíró útmutató .
- Az itt letölthető anyagunkkal a NETFIT mérés elemzésének elvégzéséhez szeretnénk segítséget adni sok praktikus ötlettel, intézkedési terv mintával.
Negyedik évfolyamos OKM-mérés
A 4. évfolyamos készség- és képességmérés elemzéséhez használható szoftver bemutatása INNEN letölthető
Összefoglaló a hozzáadott pedagógiai értékről
Régóta élő igény, hogy az egyes iskolákban folyó oktató-nevelő munka hatékonyságát össze lehessen hasonlítani. Az összehasonlítás igénye számos pedagógiai kérdést vet fel. Egy ilyen összehasonlítást milyen mutatók mentén lehet/érdemes/kell megtenni? Az egyes mutatók milyen mértékben jelzik az iskolában folyó munka hatékonyságát? Vagy ezek egy adott tanulóra, tanulócsoportra jellemző mutatók, amelyekre az iskolában folyó munkának nem igazán lehet ráhatása? Felhasználhatók-e, - és ha igen, hogyan - az országos mérések eredményei a hatékonyság meghatározásában?
Az alábbiakban a magyar neveléstudományi szakemberek e kérdésekre adott válaszait gyűjtöttük össze, illetve kísérletet teszünk a téma továbbgondolására is.
Formátum: pdf
Méret: 948933KB
Mérés-értékelési lehetőségek az óvodában
Óvodapedagógus kollégáink körében felvetődött, hogy a Református Pedagógiai Intézet mérés-értékelés szakmai szolgáltatási területen az óvodapedagógusok munkájához is nyújtson szakmai segítséget. Nekik készítettük ezt az anyagot.
Formátum: pdf
Méret: 2690902KB
Összefoglaló az online feladatkészítők ismertségéről a református pedagógusok körében
Az RPI 2018 tavaszán, 10 képzés keretében, az ország 9 különböző pontján 165 református pedagógust készített fel a legnépszerűbb online feladatkészítő oldalak alkalmazására. A képzések kezdetekor felmértük a résztvevő pedagógusok ez irányú előzetes ismeretét/gyakorlatát és a tapasztaltakról készült egy rövid helyzetelemzés.
Formátum: pdf
Méret: 1325766KB