
A konferencia címe: Érted? Érted!
Helyszínek és időpontok: 2025. 08.27., szerda, 9:00-14:30, Debrecen, Dóczy Református Gimnázium
2025. 08.28., csütörtök, 9:00-14:30, Budapest, Rózsakerti Demjén István Református Gimnázium
Előzetes regisztráció: ITT
Célközönségünk: a református köznevelési intézmények vezetői és pedagógusai - óvoda, általános iskola, gimnázium, szakgimnázium, illetve szakképző intézményekből.
Információk a konferenciáról
A konferencia szakmai fókuszai:
- A kreativitás, az innováció és a szövegértés összefüggései
- Van-e visszatérés a digitális felületességtől a kreatív alkotásig?
- Milyen lehetőségeink vannak az olvasási stratégiák fejlesztésében? Milyen jelentősége van ebben a teljes nevelőtestület céltudatos, komplex együttműködésének?
- A konferencia célja, hogy a legújabb kutatások által felmért képernyőhasználat kockázatainak ismertetésén túl minden érdeklődő pedagógus számára kreatív támogatást adjon a szövegértés elmélyítéséhez, az olvasási stratégiák fejlesztéséhez, ezáltal segítve a tanulók tanulási képességeinek fejlődését, a kompetenciaméréseken való eredményesebb szereplést.
Az előadások témái (munkacímek):
Szép új digitális világ és a fránya valóság
Mozdulj rá a valóságra!
Kreativitás, innováció, szövegértés
A felkérés szerint előadóink egy-egy szekciót is vezetnek, ahol kérdésekre, reflexiókra, további elemzésre nyílik lehetőség.
Előadóink között:
Prof. Dr. Steklács János egyetemi tanár, tanszékvezető, PTE Nevelés- és Oktatáselméleti Tanszék
Horváth Ádám pedagógiai szakértő, az Education:Next Oktatástechnológiai Szövetség elnöke
Dr. Rákosy-Vokó Zsuzsa prevenciós igazgató, Bethesda Gyermekkórház
A szekciók munkacímei:
Kisgyermekkori, gyermekkori mozgásfejlődés és kognitív képességek a 3-10 éves életkorban
Vadócok
Nyelvi mémek: szólások és közmondások az absztrakt gondolkodás fejlesztésében
Szövegelj csak, jól értjük: nem magyaros belügy!
Kreatív írás, újrafelfedezett tudás
Gondoltatok a könyvtárra?
Olvasás napja - intézményi projekttervezés
Érted, amit olvasol? - Fülöp kérdése a hittanoktatóknak
Olvasási stratégiák a tantárgyi gyakorlatban
Bibliográfia az RPI Országjáró konferencia előkészítéséhez :
Tary Blanka –Fejes József Balázs –Hódi Ágnes –Szenczi Beáta –Vígh Tibor: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez –az olvasási stratégiák tanítása I.
https://ojs.elte.hu/anyanyelv-pedagogia/article/view/8939/7402
Tary Blanka –Fejes József Balázs –Hódi Ágnes –Szenczi Beáta: Javaslatok a szövegértés tantárgyakba ágyazott fejlesztéséhez –az olvasási stratégiák tanítása II.
https://www.researchgate.net/publication/373130082_Javaslatok_a_szovegertes_tantargyakba_agyazott_fejlesztesehez_-_az_olvasasi_strategiak_tanitasa_II
XXI. Pedagógiai Értékelési Konferencia - Program és absztraktok
https://www.edu.u-szeged.hu/pek2025/download/CEA_2025_Book_of_abstracts.pdf#page
Az olvasás össztantárgyi feladat (szerk. Nagy Attila) - Szombathely, Savaria University Press, 2011.
https://mek.oszk.hu/10600/10605/10605.pdf
Steklács János: Az olvasási fluencia fogalma és jelentősége az olvasástanítás rendszerében. Egy feltáró kutatás elméleti háttere és a paradigmaváltás kérdései
https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=1061
Gonda Zsuzsa: A digitális szövegek olvasásértésének fejlesztése az olvasási stratégiák segítségével
https://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=555
Indokolt volt az okostelefon-korlátozás rendelet
https://edutechhungary.com/indokolt-volt-az-okostelefon-korlatozas-rendelet/
- A regisztrációs felület terveink szerint 2025. augusztus első napjaiban nyílik meg.