-
Országos Katechetikai Konferencia 2025
2025. május 26.KÖZHÍRRÉ TÉTETIK... 20 izgalmas téma, kiváló előadók, személyes találkozások, szakmai anyagok, finom ételek - szakmai és lelki feltöltődés. Ez várhat azokra, akik részt vesznek az idei Országos Katechetikai Konferenciáján.A kedvezményes regisztráció már elkezdődött és érdemes minél hamarabb jelentkezni, mert a workshopok létszámkorláthoz kötöttek. Idén fókuszban az Ifjúsági szolgálat, ifjúsági misszió áll és azok a kihívások, amelyekkel a mindennapokban találkozhatunk.A részletes program itt letölthető: https://refpedi.hu/documents/3746/OKK.2025.10.11.Program.pdfJelentkezni pedig ezen a linken lehetséges: https://forms.gle/Dbbkc8UrXjgmQZ9g7Szeretettel várunk mindenkit!
-
Publikációs felhívás: MRN 2025/3.
2025. május 5.Korunkban sokan tartanak a könyvek halálától, a szépirodalom és az olvasás marginalizálódásától – talán nem is teljesen alaptalanul. Ugyanakkor talán soha nem volt akkora szükségünk az írott és elmondott mesék, történetek lelket simogató hatására, mint éppen napjainkban. A Magyar Református Nevelés folyóirat 2025. évi 3. számában az olvasóvá neveléssel, a mesepedagógiával és biblioterápiával foglalkozunk. Lapszámunk tervezett tematikus címe: MESE/VILÁG...Beküldési határidő: 2025. június 30.Részletek a Felhívásban.
-
Áldott húsvétot kíván a Reformtus Pedagógiai Intézet munkatársi közössége!
2025. április 17.A képeslap Zimányi Noémi kolléganőnk munkája.
-
Átadták a Református Pedagógiai Intézet Díját
2025. április 16.A 37. OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójának versenye 2025. április 14–16. között került megrendezésre Nagykőrösön, a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karán. A megmérettetésen a Református Pedagógiai Intézet Díját, amelyet „a református oktatásban-nevelésben jól hasznosítható pedagógiai innovációért, kutatásért” ítélték oda a zsűri tagjai, Hevérné Kanyó Andrea pályamunkája nyerte. „Az intézményen kívüli nevelés módszertana (múzeum, könyvtár, levéltár stb.)” C. szekcióban bemutatott dolgozatának címe: „A múzeumpedagógia iskolai hasznosíthatósága a környezetismeret óra nézőpontjából az általános iskola alsó tagozatán” Gratulálunk a díjazottnak!
-
Református Óvodák 31. Kárpát-medencei Szakmai Találkozója
2025. április 11.Április 4-én került sor Református Óvodák 31. Kárpát-medencei Szakmai Találkozójára, amelyet a lelki és szakmai megújulás jegyében rendeztünk Budapesten, a Kispest Rózsatéri Egyházközség templomában.Dr. Bárdi Árpád köszöntő szavai után, Ablonczy Kálmán igei köszöntéssel nyitotta meg a napot. Uzsalyné dr. Pércsi Rita neveléskutató a „(le) építő kritika” témában, majd azt követően Dr. Thoma László református lelkipásztor, pszichodráma- és bibliodráma-vezető „Miért fontos az önismeret?" címmel tartott előadást. Michna Ágnes óvodavezető és munkatársai bemutatták a Karácsony Sándor Rózsatéri Református Általános Iskola és Óvoda óvodai tagintézményét. Végül az alkalmat Dr. Balatoni Katalin köznevelésért felelős helyettes államtitkár előadása zárta, aki az Óvodai Nevelés Országos Alapprogramjának változásait ismertette.Köszönjük Abloncyné Vándor Margit, Kovács Erika pedagógiai előadóinknak és Moncz Anikó pedagógiai szakértőnknek a szervezést!És köszönjük annak a 250 kollégának a részvételt, aki jelenlétével megtisztelte az eseményt!
-
Csoda.Gyerek Tehetségkonferencia 2025
2025. április 4.A Református Pedagógiai Intézet 2025.04.03-án tartotta Csoda.Gyerek Tehetségkonferenciáját Debrecenben, a Református Egyetemi Templomban.
-
Csoda.Gyerek Tehetségkonferencia - 2025.04.03. Debrecen
2025. március 26.Fejleszd a tehetséget, a neki megfelelő módon II.!Ezzel a címmel szervezzük meg az idei Csoda.Gyerek Tehetségkonferencia soron következő rendezvényét.Időpont: 2025. április 3. (csütörtök) 10:00 – 15:40Helyszín: Debreceni Egyetemi Református Templom 4032 Debrecen, Egyetem tér 2.sz.A programról és a regisztráció kereteiről részletesen ITT olvashatnak.Szeretettel várunk mindenk kedves érdeklődőt!
-
Beszámoló az internátusvezetők és nevelők szakmai napjáról
2025. március 24.2025.03.21-én Kecseméten rendezte meg a Református Pedagógiai Intézet és bázisintézménye, a Kecskeméti Református Internátus az Internátusvezetők és nevelők szakmai találkozóját. A tartalmas konferencián hallhattak a résztvevők Petróczi Gábor tanügyigazgatási szakértő előadásban a pedagógus-teljesítményértékelés aktuális kérdéseiről és a pedagógus-továbbképzési rendszer átalakulásáról. Pávics Krisztina pedagógiai szaktanácsadó a Gödöllói Református Líceum igazgatóhelyettese tolmácsolásában hangzott el, hogy hogyan lehet a mesterséges intelligenciát a tanítás szolgálatába állítani. A református kollégiumok tehetségfejlesztő szerepéről és kolégiumaink jövőjéről, intézetünk padagógiai szakértője Maklári Mónika tartott gondolatébresztő előadást, majd a szakmai nap zárásaként az ERASMUS program kollégiumi lehetőségeiről tartott bemutató előadást Borsik Viktor a Kecskeméti Táncsics Mihály Középiskolai Kollégium program koordinátora. Köszönjük a részvételt és találkozás lehetőségét!
-
Református hozzáadott érték az oktatásban - Szárszó 2025
2025. március 9.Március 5-6-án idén is Balatonszárszón tarttuk a XIII. Református Köznevelési Konferenciát, melynek célja, hogy tájékoztassa a református köznevelési intézmények vezetőit a szektort érintő aktuális változásokról, emellett idén a szakmai fókusz az oktatásban megjelenő református hozzáadott érték szükségességén volt. A kétnapos rendezvényen több mint 200 fő vett részt. Részletes beszámoló a reformatus.hu oldalon olvasható: ITT
-
Segítők és segítettek konferencia 2025: Kié a gyerek?
2025. március 4.Minden évben megszervezzük a Segítők és segítettek konferenciát, amelynek célja az iskolai lemorzsolódás megelőzése. Az idén, 2025. február 27-én azt a témát jártuk körül, hogy vajon kinek a felelőssége a gyerek? Kinek a feladata a nevelés? Ki segít kinek? A tanár a szülőnek, vagy fordítva: a szülő a tanárnak? Hol vannak a szülők, és mit lehet velük kezdeni? Mit tehet, és mit nem tehet egy pedagógus? Hogyan lehet jól segíteni? Mindenki tehetséges valamiben? Mi van a „problémás” gyerekekkel? Csak a tehetséges gyerekeknek van helye a református köznevelésben?