A Református Oktatási Stratégia kidolgozása kapcsán Dr. Pusztai Gabriella és Dr. Kopp Erika 2017-ben rendelkezésünkre bocsátott egy ajánlott irodalomjegyzéket, amit haszonnal forgathatnak mindazok, akik a református köznevelés múltja, jelene és még inkább a jövője iránt érdeklődnek, felelősséget viselnek. Szeretettel ajánljuk kedves kollégáink figyelmébe!
- Bacskai K. (2005): A felvidéki magyar egyházi gimnáziumok diákjainak nemzeti és vallási identitása. In: Pusztai G. (ed.): Régió és oktatás európai dimenzióban. Debrecen: Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, 239–248.
- Bacskai K. (2008): Református iskolák tanárai. Magyar Pedagógia, (4), 359–378.
- Bacskai K. (2012): Egyházi iskolák a PISA 2009-ben három közép-európai országban. In: Földvári M. & Nagy G. D. (eds.): Vallás a keresztény társadalom után. Tanulmányok Tomka Miklós emlékére. Szeged: Belvedere Meridionále. 253–270.
- Frigy Sz. I. (2014): Egység a sokszínűségben – a partiumi magyar felekezeti iskolák vizsgálata a hozzáadott érték tükrében. PedActa, 4(2), 53-59.
- Hermann Z. & Varga J. (2016): Állami, önkormányzati, egyházi és alapítványi iskolák: részarányok, tanulói összetétel és tanulói teljesítmények. In: Kolosi T. & Tóth I. Gy. (szerk.): Társadalmi riport 2016 – Tanulmánykötet. Budapest: Tárki, 311–333.
- Imre A. (2005): A felekezeti középiskolák jellemzői a statisztikai adatok tükrében. Educatio, (5), 475–491.
- Kopp E. (2005): Református középiskolák identitása a tanárok és diákok véleménye tükrében. Educatio, (3), 554–573.
- Kopp E. (2014): Egyházi iskolák tanulói összetételének vizsgálata – felekezeti különbségek a kompetenciamérések háttérváltozóinak elemzése alapján. In: Pusztai G. & Lukács Á. (eds.): Közösségteremtők. Debrecen: Debreceni Egyetem Kiadó, 197–224.
- Kopp Erika: Egyházi iskolák tanulói összetételének vizsgálata – felekezeti különbségek a kompetenciamérések háttérváltozóinak elemzése alapján
- Kopp Erika: A magyarországi egyházi iskolák tanulóinak teljesítményei és a pedagógiai hozzáadott érték
- Kopp Erika: Az egyházi iskolák, és ezen belül a református iskolák eredményességével kapcsolatos vizsgálatok
- Kopp Erika: Mai magyar református középiskolák identitása
- Kopp Erika: A magyarországi református közoktatás eredményességének változásai. A 2010-2015-ös időszak OKM eredményeinek másodelemzése
- Morvai L. (2014): Pedagógusok a fenntartóváltás után. Egyházi iskolává válással kapcsolatos pedagógus továbbképzések Borsod-Abaúj-Zemplén megyében In: Pusztai G. & Lukács Á. (eds) Közösségteremtők: Tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt. Debrecen: Debrecen University Press, 225–249.
- Morvai L. (2015): Nevelési értékrangsorok a nem, az iskolafenntartó és a vallásosság metszetében. In: Pusztai G. & Morvai L. (eds.): Pálya-modell: Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Nagyvárad: Partium Press, 156–168.
- Morvai L. (2017): Egyházi és nem egyházi intézmények pedagógusai továbbképzési igényei az Észak-Alföld régióban. In: Bacskai K. (ed.): A felekezeti oktatás új negyedszázada. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 143–157.
- Morvai L. (2017): Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően. Doktori értekezés, Debreceni Egyetem Humántudományok Doktori Iskola, Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program.
- Neuwirth G. (2005): A felekezeti iskolák eredményességi és „hozzáadott érték” mutatói. Educatio, (5), 502–518.
- Pusztai G. & Bacskai K. (2015): A PISA és a fenntartói sokszínűség. Educatio, (2), 40–50.
- Pusztai G. (2002): Tetten érhető-e a "rejtett tanterv"? Iskolakultúra, (12), 39–47.
- Pusztai G. (2004): Iskola és közösség. Felekezeti középiskolások az ezredfordulón, Budapest:Gondolat Kiadó.
- Pusztai G. (2005): Társadalmi háttér és iskolai pályafutás. Educatio, (3), 534–553.
- Pusztai G. (2009): A társadalmi tőke és az iskolai pályafutás. Budapest: Új Mandátum Kiadó.
- Pusztai G. (2011): Vallásosság és pedagógiai ideológiák. Educatio (1) 548-61.
- Pusztai G. (2013): Hallgatói vallásosság és felsőoktatási beágyazottság. Confessio - A Magyarországi Református Egyház Figyelője, 37 (1) 44-57.
- Pusztai G. (2014): Felekezeti oktatás új szerepekben. Educatio (1), 50-66.
- Pusztai G. (2015): Retenció és pályaszocializáció intézményfenntartó szerinti összehasonlításban - Az állami és felekezeti pedagógusképzés hosszútávú hatásai. In: Pusztai G. & Morvai L. (eds.): Pálya - modell. Igények és lehetőségek a pedagógustovábbképzés változó rendszerében. Nagyvárad - Budapest: Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új Mandátum Könyvkiadó, 195–206.
- Révay E. (2010): Áthagyományozott és új értékek, normák néhány sajátossága a felekezeti felsőoktatásban tanulók körében Magyarországon. Felsőoktatási műhely: az Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht Országos Felsőoktatási Információs Központ kiadványa 3. 93–108.
- Tomka M. (1992): Vallás és iskola. Educatio, (1), 13–25.
- Tomka M. (2005): A felekezeti oktatásügy társadalmi megítélése. Educatio, (3), 492–501.