A Magyar Református Nevelés folyóiratot 2000. óta elsősorban a magyar református köznevelésben dolgozó, az az iránt érdeklődő pedagógusok, illetve a református gyülekezetek pedagógus tagjai számára készülő országos terjesztésű folyóiratként ismerhették meg az olvasók. A lap vállalt küldetése már a kezdetektől kezdve az volt, hogy a magyar református nevelés ügyét szolgálja, közvetítő kapocs legyen a református pedagógia szereplői között az óvodai neveléstől kezdve egészen a felsőoktatási rendszerig.
2012 és 2017 között a lap szerkesztésére és kiadására nem jutott sem anyagi, sem emberi erőforrás. 2017 őszén, a reformáció 500. évfordulóján indítottuk újra, immár digitális formában. Ahogy a reformáció története sem képzelhető el a korszak meghatározó technológiai újítása, a könyvnyomtatás nélkül, ugyanúgy kell lépést tartanunk a korral a 21. században is, hiszen a protestantizmus egyik legfontosabb tradíciója éppen a folyamatos megújulás hagyománya.Célkitűzésünk szerint a lapban megjelenő írások mind megfogalmazásukban, mind stílusukban úgy törekednek a tudományos igényességre, hogy egyszersmind a pedagógiai ismeretterjesztés célját is szolgálják. A lektorált tanulmányok mellett műhelymunkák, beszámolók, ismertetők is helyet kaphatnak az MRN-ben. Szeretnénk fórumot biztosítani a református nevelés minden érintettje számára, azért biztatjuk és kérjük a református felsőoktatás oktatóit és hallgatóit, valamint a köznevelési intézmények gyakorló pedagógusait, hogy tiszteljenek meg kézirataikkal. Folyóiratunk évente négy tematikus számmal jelentkezik (közülük kettő köznevelési, kettő pedig katechetikai fókuszú), de a Műhely és a Szemle rovat írásai akár ezen tematikai kereteken kívül is helyet kaphatnak hasábjainkon.