A pedagógiai mérés-értékelés terület célkitűzései az RPI-ben

  • Az intézmények felkészítése és közvetlen segítése a jogszabályi kötelezettségekből adódó mérési, értékelési feladataik minél hatékonyabb, eredményesebb ellátásában
  • Intézmények segítése pedagógiai mérési- értékelési rendszerük kialakításában, működtetésében, fejlesztésében
  • Az intézmények támogatása a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések megtervezésében, kivitelezésében, kiértékelésében
  • Az intézmények segítése a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozására épülő intézményfejlesztésben
  • Intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése.
  • A mérési eredmények sokoldalú elemzésének, az eredmények hasznosításának segítése
  • Segítségnyújtás OKM intézkedési terv elkészítéséhez, felülvizsgálatához
  • Előadások, műhelymunkák, továbbképzéseket szervezése mérésmetodika témakörben a mérési kultúra fejlesztése érdekében
  • A pedagógiai mérés-értékelés témakörhöz kapcsolódó IKT eszközök használatának népszerűsítése, ezen eszközök használatának segítése
  • A pedagógusok segítése a neveléssel összefüggő mérési eszközök fejlesztésében és alkalmazásában
  • Tudás- és képességmérésre alkalmas eszközök fejlesztésének segítése
  • Pedagógusok segítése mérésmetodikailag szakszerű tesztek, feladatlapok összeállításában
  • A szaktanácsadók közreműködésével diagnosztikus és szummatív tantárgyi tesztek fejlesztése
  • Mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása
  • Szakmai segítségnyújtás iskolai mérések lebonyolításához
  • Segítségnyújtás az országos mérések eredményeinek helyi kiértékeléséhez, sokrétű elemzéséhez (FIT szoftver használata)
  • DIFER mérőeszköz alkalmazási, felhasználási lehetőségének széleskörű megismertetése
  • DIFER mérés népszerűsítése, szakszerű alkalmazásának segítése