A pedagógiai mérés-értékelés terület célkitűzései az RPI-ben
- Az intézmények felkészítése és közvetlen segítése a jogszabályi kötelezettségekből adódó mérési, értékelési feladataik minél hatékonyabb, eredményesebb ellátásában
- Intézmények segítése pedagógiai mérési- értékelési rendszerük kialakításában, működtetésében, fejlesztésében
- Az intézmények támogatása a helyi tantervek végrehajtásával kapcsolatos pedagógiai mérések megtervezésében, kivitelezésében, kiértékelésében
- Az intézmények segítése a pedagógiai mérések eredményeinek feldolgozására épülő intézményfejlesztésben
- Intézményértékelési eszközök és módszerek megismertetése és terjesztése.
- A mérési eredmények sokoldalú elemzésének, az eredmények hasznosításának segítése
- Segítségnyújtás OKM intézkedési terv elkészítéséhez, felülvizsgálatához
- Előadások, műhelymunkák, továbbképzéseket szervezése mérésmetodika témakörben a mérési kultúra fejlesztése érdekében
- A pedagógiai mérés-értékelés témakörhöz kapcsolódó IKT eszközök használatának népszerűsítése, ezen eszközök használatának segítése
- A pedagógusok segítése a neveléssel összefüggő mérési eszközök fejlesztésében és alkalmazásában
- Tudás- és képességmérésre alkalmas eszközök fejlesztésének segítése
- Pedagógusok segítése mérésmetodikailag szakszerű tesztek, feladatlapok összeállításában
- A szaktanácsadók közreműködésével diagnosztikus és szummatív tantárgyi tesztek fejlesztése
- Mérőeszközök fejlesztése, hozzáférhetőségük biztosítása
- Szakmai segítségnyújtás iskolai mérések lebonyolításához
- Segítségnyújtás az országos mérések eredményeinek helyi kiértékeléséhez, sokrétű elemzéséhez (FIT szoftver használata)
- DIFER mérőeszköz alkalmazási, felhasználási lehetőségének széleskörű megismertetése
- DIFER mérés népszerűsítése, szakszerű alkalmazásának segítése