Célkitűzés:
Általános tapasztalat, hogy a hittanórákon is találkozunk gyermekekkel, akik tanulási nehézségeket élnek meg, magatartási zavaraik vannak. Mit él át a hittanoktató/lelkipásztor a csoport tanításakor? Milyen kihívásokkal néz szembe? Milyen megoldási lehetőségei adódnak? Milyen módszertani ötletek segíthetik a katechézis mindennapi munkáját? A képzés során ezt a kérdéskört járjuk alapjaiban körül és néhány, a gyakorlatba ültetett ötletet kínálunk fel. Ezen kívül hazavihető ötlettárat bocsátunk a jelenlévők rendelkezésére.
Programtervezet:
- Oppozíciós zavar, viselkedési zavar és magatartászavar fogalmi tisztázása és a kapcsolódó kihívások feltérképezése
- Tanulási zavarok, alulteljesítés az iskolában és kapcsolódó viselkedési zavarok
- Ötletek és technikák a tanításhoz
Irodalom:
Major Zsolt Balázs – Mészáros Katalin: Farkas vagy áldozat, Gyakorlatközpontú kézikönyv pedagógusoknak magatartási problémák kezeléséhez és megelőzéséhez. Budapest, Edge 2000 Kiadó.
Balázs Judit – Miklósi Mónika: A gyermek- és ifjúkor pszichés zavarainak tankönyve, Budapest, Semmelweis Kiadó, 2015.
Paulina F. KErnber, Alan S. Weiner, Karen K. Bardenstein, Személyiségzavarok gyermek- és serdülőkorban, Animula Kiadó, 2000.
Illyés Sándor-Darvas Ágnes: Beilleszkedési zavarok. Szöveggyűjtemény I. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 1997.
Képzés teljesítésének követelményei:
– Részvétel a kontaktórák 100 %-án.
– Aktív részvétel a műhelymunkában.